Min dröm

Jag älskar att kolla på lägenheter. Dels för att jag är ute efter inspiration till mitt hem och dels för att jag är intresserad av byggdesign och heminredning. Skulle jag skola om mig så skulle jag verkligen vilja jobba med att inreda. När jag saknar något att göra eller har rast så brukar jag klicka mig in på Hemnets hemsida och drömma mig bort i fina lägenheter. Stockholm är helt klart en större inspirationskälla för mig än den lilla stad jag kommer ifrån så blir oftast att jag kikar där.

Jag gillar spännande, öppna lägenheter med former, massiva trägolv, högt till tak, breda vita dörrar, vitt, vitt, vitt.. inrett med färgade prydnadssaker. Det ska vara trendigt och modernt fast med bevarade detaljer. Jag drömmer om en matsal med maffig utsikt över stockholms vatten där vi kan bjuda in vänner på middagar. Jag drömmer om ett rum till min dotter som har centrumpunkten i lägenheten. Jag drömmer om ett vackert sovrum med tillhörande walk-in-closet att inreda som min privata hörna. Lägenheten får gärna ha ett kaklat badrum som ger mig ro att njuta av min egen existens. Jag vill ha en mysig hall som har till uppgift att välkomna alla som stiger innanför tröskeln. Jag har som mål att den här drömmen ska bli sann, innan jag fyller 30

Här nedan ur en lägenhet från hemnets hemsida jag gillade idag:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0